Kunst & Design

Kunst & Design på Fjordvang Efterskole

Kunst & Design på Fjordvang er en efterskole designlinje for dig, der elsker at fordybe dig i en kreativ proces. Du har en indre skabertrang, som du glæder dig til at vise i et trygt fællesskab med andre piger og drenge, der ser frem til at fejre de kreative succeser sammen med dig. Vores Kunst & Design Studio er fedt indrettet, og der er naturligvis plads til masser af hyggesnak og grineflip.

På vores kunst efterskole udvikler du dig som menneske, og du lærer at udtrykke dig kreativt i et hav af forskellige materialer som for eksempel maleri, syning, ler, strik, tegning, grafik eller noget helt andet, som du tænder på. Du har mod på at fejle og forstår, at det er okay først at være tilfreds efter 400 forsøg.

kreativ efterskole

I Kunst & Design arbejder du med

• Design og udvikling af dine egne produkter
  • Fordybelse i kreative processer
  • Du lærer mindst ét håndværk
  • Kunstens historie og betydning for dig
  • Du laver kunst sammen med børnehavebørn i Naturhuset Velling
  • Linjefaget afsluttes med en større individuel udstilling

I Kunst & Design er du med til at bestemme, hvad vi skal lave, for vi vælger fokus i fællesskab.

Undervisningen på designlinjen vil være en blanding af obligatoriske og mere frie emner. Det er meget betydningsfuldt, at du arbejder med noget, du synes er fedt og spændende – men tænk hvis det ukendte, som du aldrig har prøvet før, faktisk blev din altoverskyggende favorit?

efterskole kunst og design

Kunst og design efterskole for alle

Vi tilbyder en efterskole med kunst og design for både kunstneriske sjæle og dem, der gerne vil lære det. På vores kunst efterskole i Jylland er der altså plads til dig, der allerede har produceret flere værker og dig, der drømmer om at udvikle dig kreativt.

På vores design efterskole består en del af kunsten også i at forvandle gamle ting om til nyt ved hjælp af genbrug. Gamle flasker kan blive til smukke skulpturer, hvilket også lærer os en del om miljøet og genbrugstænkning. Fjordvang er en kreativ efterskole, der tilbyder nytænkning og fordybning i forskellige dele af kunst og design. Der er masser af plads til at fejle og prøve igen.

kunst efterskole Jylland

Hvorfor vælge Kunst & Design?

Du skal vælge Kunst & Design på Fjordvang, hvis du:

• kan lide at fordybe dig i en kreativ proces
  • vil udvikle dig
  • har mod på at fejle, og først være tilfreds efter 400 forsøg
  • vil hygge, grine og være en del af et legende fællesskab
  • har skabertrang og finder glæde ved at bruge hænderne

Lærke og Madeline fortæller om linjefaget Kunst & Design på Fjordvang Efterskole

Jeg har lært at designe og sy mit eget tøj

Mathilde, elev på Kunst & Design

Har du skabertrang?

Linjefaget Kunst & Design er for dig, der vil udfordre dig selv i at skabe noget, hvor det ikke er sikkert, du er tilfreds i første forsøg. På vores kunst efterskole får du mulighed for at finpudse, finpudse og så finpudse et par ekstra hundrede gang, indtil du står med et kunstværk, du kan være stolt af.

En kunst efterskole, hvor du kan arbejde kreativt

På vores kunst og design efterskole får du mulighed for at udtrykke dig kreativt i et hav af forskellige materialer. For eksempel maleri, syning, ler, strik, tegning, grafik eller noget helt andet, som du tænder på.

Du får naturligvis alle dine produkter med hjem, og vil du producere noget helt ekstraordinært stort, er der også mulighed for det.

Når vi forvandler skrald til kreativ genbrugskunst

Rebekka Degn Østergaard-Terkel

Underviser i: 10Kickstart, Medborgerskab, Engelsk, Idræt og Kunst & Design