Metal

Metal på Fjordvang Efterskole

Metal på Fjordvang er for dig, der elsker at makke, skrue og få beskidte fingre. Det er for dig, der har ambitioner og vil være dygtigere til at designe og udvikle innovative løsninger i metal. Vi har et stort og veludrustet værksted, hvor du lærer at bruge forskelligt håndværktøj og maskiner til metalbearbejdning.

Når du vælger Metal, har du mulighed for at tage din egen knallert, scooter, havetraktor, ATV eller andre mindre maskiner med. I timerne og i fritiden kan du bruge værkstedet og sammen med dine nye bedste venner renovere, reparere eller stramme maskinen op.

På opdagelse i motorrummet

I Metal arbejder du med

• Udvikling, design og metalbearbejdning
  • Forbrændingsmotorer
  • §17 sikkerhedskursus
  • Instruktion i svejseteknik
  • Basis kendskab til håndværktøj og mindre maskiner
  • Vogne, gårdriver, værktøjsskabe, reoler, værkstedsbukke og jagtstiger

Metallinjen er et praktisk linjefag, hvor du lærer at designe og arbejde med metal og motorer. Undervisningen består både af fælles opgaver og egne selvvalgte projekter.

Du lærer at bruge forskelligt håndværktøj og maskiner og laver ting i jern. F.eks. ting til havetraktorer, gårdriver, vogne, værktøjsskabe, reoler, værkstedsbukke og jagtstiger. Kun fantasien sætter grænser.

Hvorfor vælge Metal?

Du skal vælge Metal på Fjordvang, hvis du vil:

• lære at bruge håndværktøj og maskiner
  • designe og udvikle innovative løsninger i metal
  • makke og skrue med vennerne
  • have det grineren
  • udfordre dine skills i værkstedet
  • opleve et stærkt kammeratskab

Rasmus og Sune fortæller om linjefaget Metal på Fjordvang Efterskole

Selv en damptromle kan ikke ødelægge mit svejsearbejde nu

Emil, elev på Metal

efterskole mekaniker

Brug værkstedet sammen med vennerne

Du må naturligvis bruge værkstedet lige så tosset, du vil i fritiden. Vi kan godt afsløre, at det blive et sted, hvor du ofte mødes med dine nye bedste metalvenner om aftenen.

Vil du have din farfars Ferguson med?

Vælger du linjefaget Metal, kan du medbringe din egen knallert, scooter, havetraktor, ATV, gokart eller andre maskiner, som du gerne vil have renoveret, repareret eller strammet op.

Hvis du synes, at det kunne være sjovt at medbringe din farfars gamle Ferguson, som trænger til en større renovering, kan vi også finde ud af det.

Når vi makker, skruer og får beskidte fingre

Pedel

Jesper Houmark

Pedel